Hoppa över navigering, gå direkt till innehållet.
  • {{error}}

Kundkorg

{{error}}

{{error}} Köp biljett

  • {{product.Name}} {{product.PriceIncVat}} kr Ta bort produkt

Totalt {{shopping_cart.data.TotalSum}} SEK

Till kassan

Åka tåg eller spårvagn utan spärrar (lättläst)

Det finns några tåg och spårvagnar
som du kan åka med utan att 
gå igenom en spärr. 

På en del tåg och spårvagnar
finns det konduktörer som
vill kolla din biljett på kortet.

Här finns det konduktörer:

  • Spårvagnen till Djurgården "Spårväg City"
  • Lidingöbanan
  • pendeltågen mellan Nynäshamn och Västerhaninge
  • pendeltågen mellan Gnesta och Södertälje.

På andra tåg och spårvagnar
finns det inte konduktörer.
Då finns det en SL-stolpe
där du blippar din biljett
för att starta den. 

Här finns det SL-stolpar: 

  • Nockebybanan
  • Roslagsbanan
  • Saltsjöbanan
  • Tvärbanan

Du måste blippa biljetten
på läsaren på SL-stolpen
om du reser med reskassa
eller om du precis har
köpt en ny period-biljett
eller om du har ett engångs-kort
av papper.

Om du reser med
en annan sorts biljett,
som en mobilbiljett
eller en pappersbiljett
som är ett kvitto från en automat,
kan du gå ombord utan
att blippa den.