Hoppa över navigering, gå direkt till innehållet.
  • {{error}}

Kundkorg

{{error}}

{{error}} Köp biljett

  • {{product.Name}} {{product.PriceIncVat}} kr Ta bort produkt

Totalt {{shopping_cart.data.TotalSum}} SEK

Till kassan

Har du tappat något? (lättläst)

Har du tappat eller glömt din mössa,  dina handskar, ditt paraply  eller något annat på bussen,  pendeltåget eller tunnelbanan?

Om du kommer till hittegods-avdelningen
så kanske vi har det du tappat.

Varje dag lämnar människor
in ungefär 300 saker
som de har hittat på tågen och bussarna.

Här finns hittegods-avdelningen:
Klara östra kyrkogata 6, nära T-Centralen

På hittegods-avdelningen finns
sådant som människor har tappat
på bussar och tåg.

Du kan besöka hittegodsavdelningen
måndagar mellan klockan 11 och 19.
Du kan ringa oss mellan klockan 10.30 och 18.

tisdagar, onsdagar, torsdagar och fredagar
är det öppet mellan klockan 10 och 18.
Du kan ringa oss mellan klockan 9.30 och 16.

lördagar är det öppet
mellan klockan 10 och 16.
Du kan ringa oss mellan klockan 10 och 13.

söndagar och andra helgdagar
har vi stängt.

Du ringer till hittegodsavdelningen
på telefonnummer 08 600 10 00
och trycker sedan 1 när rösten frågar
var du vill komma.
Nästa gång rösten frågar
var du vill komma
trycker du 2.

Har du åkt båt och tappat något?

Om du tappar något på SL:s båtar
kan det hamna på olika ställen.

Var dina saker finns beror på
vilken båt-linje du har åkt med.

Du ska ringa olika telefon-nummer
beroende på var du har åkt.

Du hittar telefon-nummer till alla båtar
på sidan om Hittegods här på sl.se.

Du kan också ringa till kundtjänsten.
Deras nummer är 08 600 10 00.

Kundtjänsten kan hjälpa dig
att hitta rätt telefon-nummer.