Hoppa över navigering, gå direkt till innehållet.
  • {{error}}

Kundkorg

{{error}}

{{error}} Köp biljett

  • {{product.Name}} {{product.PriceIncVat}} kr Ta bort produkt

Totalt {{shopping_cart.data.TotalSum}} SEK

Till kassan

Du ska känna dig säker (lättläst)

För att du ska vara trygg och säker  har vi personal på stationerna. Det är också därför som det ibland finns  väktare i uniform.

Det här kan du göra för att bli mer säker när du reser:

  • Stå inte för nära spåret när du väntar.
  • Låt små barn gå på och gå av först.
  • Träng dig inte genom dörrar som föraren håller på att stänga.
  • Håll i dig ordentligt om du har ståplats.
  • Ha väskan framför dig när du går av så att den inte fastnar när dörrarna stängs.
  • Kliv på bussen längst fram.
  • Tryck på knappen för att stanna i god tid annars måste bussföraren tvärstanna.
  • Vänta på trottoaren tills bussen har åkt. Sedan kan du gå över gatan.
  • Behöver du lite mer tid för att gå av bussen? Då kan du trycka på knappen med ögat på. Då ser föraren noga efter att alla kommer av. Det kan kännas skönt för dig som har barnvagn eller går långsamt.