Hoppa över navigering, gå direkt till innehållet.
  • {{error}}

Kundkorg

{{error}}

{{error}} Köp biljett

  • {{product.Name}} {{product.PriceIncVat}} kr Ta bort produkt

Totalt {{shopping_cart.data.TotalSum}} SEK

Till kassan

Vad kostar reskassan? (lättläst)

Reskassan är pengar till biljetter som du har sparade i minnet på ett SL Access-kort.  Du kan fylla på mer pengar i din reskassa på nästan alla ställen som säljer SL-biljetter.

Alla vuxna betalar helt pris.
Man betalar ett billigare pris
om man är under 20 år och över 65 år.
Om man har ett intyg
från försäkringskassan 
som det står Intyg för förmånstagare
eller ett intyg från pensionsmyndigheten
som det står Pensionärsintyg
får man också åka för det billigare priset.

Det billigare priset kallas reducerat pris.

Stockholms län delas in i tre delar,
zon A, zon B och zon C.

Det kostar mer att resa i flera delar (zoner).

Priser med reskassan

Det kostar 25 kronor att resa i 1 zon
om du är vuxen.
Det kostar 15 kronor att resa i 1 zon
om du är barn, pensionär eller har
ersättning från försäkringskassan.

Det kostar 37 kronor och 50 öre att resa i 2 zoner
om du är vuxen.
Det kostar 22 kronor och 50 öre att resa i 2 zoner
om du är barn, pensionär eller har
ersättning från försäkringskassan.

Det kostar 50 kronor att resa i 3 zoner
om du är vuxen.
Det kostar 30 kronor att resa i 3 zoner
om du är barn, pensionär eller har
ersättning från försäkringskassan.

Åker du i 1 eller 2 zoner gäller biljetten i 75 minuter. 
Åker du i alla 3 zonerna gäller biljetten i 2 timmar.