Hoppa över navigering, gå direkt till innehållet.
  • {{error}}

Kundkorg

{{error}}

{{error}} Köp biljett

  • {{product.Name}} {{product.PriceIncVat}} kr Ta bort produkt

Totalt {{shopping_cart.data.TotalSum}} SEK

Till kassan

Vart ska du resa? (lättläst)

Vill du veta hur du ska resa för att komma någonstans i Stockholm? Då kan du använda den här webbplatsen eller ringa till oss.

På startsidan här på sl.se kan du välja
om du vill få tider för bussar och tåg
från den plats du är på nu
eller om du vill skriva in
både var du börjar din resa
och vart du ska.

Du kan också ringa oss 
och få förslag på hur du ska resa. 

Personlig hjälp på kundtjänst

Ring telefonnummer 08 600 10 00
och tryck sedan 1 på telefonen
och sedan 2

En person svarar som kan hjälpa dig
att ta fram de tider och resvägar du behöver. 

Det är alltid öppet på kundtjänst, 
så du kan ringa när du vill. 
Ibland kan det vara lite väntetid
om det är många som ringer samtidigt. 

Hjälp av en dator med närmaste avgångar

Ring telefonnummer 08 600 10 00
och tryck sedan 1 på telefonen 
och sedan 1 igen. 

En dator-röst frågar dig 
varifrån du vill resa 
och du säger vilken adress, hållplats 
eller station du börjar resan. 
Rösten upprepar det du sa
och du svarar JA om det är rätt. 
Säg annars din adress eller hållplats igen. 

Sedan får du veta om hur många minuter
det går en buss eller ett tåg
från den hållplatsen eller stationen. 
Det kallas realtids-information.

Hjälp av en dator hela vägen

Ring telefonnummer 08 600 10 00
och tryck sedan 1 på telefonen 
och sedan 3

En dator-röst frågar dig först
varifrån du ska resa
och du säger var du börjar resan. 
Du kan säga en adress eller en hållplats. 

Rösten upprepar det du sa
och du svarar JA om det är rätt. 
Säg annars din adress eller hållplats igen. 

Sedan frågar rösten dig vart du ska
och du säger adressen, hållplatsen eller stationen
dit du vill åka. 
Rösten upprepar det du sa 
och du svarar JA om det är rätt. 
Säg annars din adress eller hållplats igen.

Du får också säga när du vill åka
eller när du vill vara framme. 

Sedan berättar rösten hur du ska resa 
för att hinna i tid dit du ska.