Hoppa över navigering, gå direkt till innehållet.
  • {{error}}

Kundkorg

{{error}}

{{error}} Köp biljett

  • {{product.Name}} {{product.PriceIncVat}} kr Ta bort produkt

Totalt {{shopping_cart.data.TotalSum}} SEK

Till kassan

Det här gäller när du reser (lättläst)

Vi har regler för att alla ska trivas  och känna sig trygga och säkra  på våra bussar och tåg.

Det här är de viktigaste reglerna:

  • Du får inte dricka öl, vin eller sprit
    på stationer, bussar eller tåg.
    Är du för full kan vi stoppa dig
    från att resa med oss.
  • Du får inte röka ombord på
    bussen, tåget eller spårvagnen
    och inte på stationer  
    eller i väntkurerna.
  • Du får ha med dig djur på vissa platser
    på bussen eller i tåget.
    Ledarhundar får du ha med dig överallt. 
    Det finns klistermärken på bussarna
    och tågen som visar var
    du inte får ha djur.
    Det är en överstruken hund.
  • Du får heller inte ta med dig farliga saker
    som kan explodera eller lätt börja brinna.
    Det är därför du inte får ta med
    saker som bensindunkar och fyrverkerier.
  • Du får ta med dig väskor
    kassar och andra saker
    som du lätt kan bära själv.
    Men du får inte ta med långa saker
    eller stora saker
    som möbler och flyttkartonger.
  • Du får inte ta med dig en vanlig cykel
    inne på bussar eller i tunnelbanan.
    På pendeltågen och Saltsjöbanan
    får du ta med dig en cykel vissa tider,
    när det inte är så många som reser.
  • Du får ta med små cyklar utan kedja
    sparkcykel och skateboard.
    Men du får inte åka på dem
    på perrongen, i tåget eller bussen.