Hoppa över navigering, gå direkt till innehållet.
  • {{error}}

Kundkorg

{{error}}

{{error}} Köp biljett

  • {{product.Name}} {{product.PriceIncVat}} kr Ta bort produkt

Totalt {{shopping_cart.data.TotalSum}} SEK

Till kassan

Köpa en ny biljett (lättläst)

När du behöver en ny biljett
ska du spara den
på ditt plastkort, SL Access-kortet. 

Det finns flera olika sätt
att göra det på.

Du kan köpa en ny biljett
i automater som finns
vid tunnelbanan och
pendeltågsstationerna.
Du måste ha med ditt kort
när du ska köpa en biljett
i en biljettautomat.

I automaterna betalar du
med bankkort. 

Du läser på skärmen
hur du ska göra och
trycker på den för att välja.

Om du vill att någon ska hjälpa dig
kan du köpa en ny biljett
på SL Center eller på ett
annat köpställe, till exempel Pressbyrån.
Där hjälper de dig att
spara biljetten på ditt kort.

Du kan också köpa en ny biljett
av spärrvakten på alla pendeltågsstationer
men inte på Årstabergs station
och inte på stationer som
saknar spärr där någon jobbar. 

Här kan du inte köpa biljett
av en spärrvakt: 

  • Krigslida
  • Tungelsta 
  • Hemfosa
  • Segersäng
  • Ösmo (men det finns en automat)
  • Nynäsgård
  • Gröndalsviken
  • Nynäshamn
  • Järna 
  • Mölnbo 
  • Gnesta