Hoppa över navigering, gå direkt till innehållet.
  • {{error}}

Kundkorg

{{error}}

{{error}} Köp biljett

  • {{product.Name}} {{product.PriceIncVat}} kr Ta bort produkt

Totalt {{shopping_cart.data.TotalSum}} SEK

Till kassan

Åka tåg eller spårvagn med konduktör (lättläst)

På en del tåg och på alla spårvagnar
finns det konduktörer som 
vill kolla din biljett på kortet.

Här finns det konduktörer:

  • Spårvagnslinje 7 "Djurgårdslinjen"
  • Lidingöbanan
  • Roslagsbanan 
  • Saltsjöbanan
  • pendeltågen mellan Nynäshamn och Västerhaninge
  • pendeltågen mellan Gnesta och Södertälje.

De använder en kortläsare
och kan se biljetten på ditt kort.
De håller kortläsaren i handen
och håller den mot ditt kort.
Då kan de se om du har en biljett
som gäller på ditt kort.

Om din biljett gäller lyser en grön lampa. 

Om du har en biljett som är för gammal
lyser det en röd lampa.
Då måste du köpa en ny biljett.