Hoppa över navigering, gå direkt till innehållet.
  • {{error}}

Kundkorg

{{error}}

{{error}} Köp biljett

  • {{product.Name}} {{product.PriceIncVat}} kr Ta bort produkt

Totalt {{shopping_cart.data.TotalSum}} SEK

Till kassan

Vad kostar pappersbiljetter och mobil-biljetter? (lättläst)

På den här sidan kan du läsa hur mycket pappersbiljetter och mobil-biljetter kostar. 

Pappersbiljetterna köper du i automater
på tunnelbanestationer och pendeltågsstationer.
Mobil-biljetter köper du som sms eller med en app
i din mobiltelefon.

Alla vuxna betalar helt pris.
Man betalar ett billigare pris
om man är under 20 år och över 65 år
eller om man har ett intyg
från försäkringskassan eller
pensionsmyndigheten.
Det billigare priset kallas reducerat pris.

Stockholms län delas in i tre delar,
zon A, zon B och zon C.

Det kostar mer att resa i flera delar (zoner).

För att resa i 1 zon kostar biljetten 
36 kronor helt pris och 20 kronor reducerat pris.

För att resa i 2 zoner kostar biljetten 
54 kronor helt pris och 30 kronor reducerat pris.

För att resa i alla 3 zonerna kostar biljetten 
72 kronor helt pris och 40 kronor reducerat pris.

Åker du i 1 eller 2 zoner gäller biljetten i 75 minuter
Åker du i alla 3 zonerna gäller biljetten i 2 timmar.