Hoppa över navigering, gå direkt till innehållet.
  • {{error}}

Kundkorg

{{error}}

{{error}} Köp biljett

  • {{product.Name}} {{product.PriceIncVat}} kr Ta bort produkt

Totalt {{shopping_cart.data.TotalSum}} SEK

Till kassan

Du måste kunna visa att du är SL-resenär

För att få ersättning måste du kunna visa att du hade för avsikt att resa med SL-trafiken. Därför behöver du skicka med biljetter du köpt eller ett SL Access-kortnummer för det kort där du har din periodbiljett eller reskassa.

Om du inte har hunnit lösa en biljett innan du fick reda på störningen, kommer vi att göra ett avdrag från din ersättning (exempelvis milersättning eller taxikostnad), som motsvarar priset av en automatbiljett för den resa du skulle göra, så att du betalar för den resa du skulle ha gjort.

Så här funkar det i praktiken

Du har periodbiljett

Du skickar med numret på ditt SL Access-kort i din ansökan, samt taxikvitton, milersättningskrav eller biljetter (från andra trafikbolag) som du har köpt i stället. Du får ersättning för de utlägg du har gjort.

Du har reskassa på ett SL Access-kort

Du skickar med numret på ditt SL Access-kort i din ansökan, samt taxikvitton, milersättningskrav eller biljetter (från andra trafikbolag) som du har köpt i stället. Du får ersättning för de utlägg du har gjort, med avdrag för vad din resa skulle ha kostat med reskassan om du inte hunnit köpa en biljett. Har du redan löst en biljett med din reskassa gör vi inga ytterligare avdrag.

Du en zonbiljett på ett engångskort, på papper från en automat eller i form av en mobilbiljett

Du skickar in originalbiljetterna till oss, kopiorna fungerar inte. För mobilbiljetter, köpta med sms eller app, skriver du det telefonnummer som biljetten skickades till. Du skickar även in taxikvitton, milersättningskrav eller biljetter (från andra trafikbolag) som du har köpt i stället. Du får ersättning för de utlägg du har gjort, utan avdrag för SL-biljetten.

Du har inte periodbiljett eller reskassa

Om du inte har hunnit lösa en biljett innan du fick reda på störningen, kommer vi att göra ett avdrag från din ersättning (exempelvis milersättning eller taxikostnad), som motsvarar priset av en automatbiljett för den resa du skulle göra. Det här gör vi också om du inte har skickat in ditt SL Access-kortnummer.