Hoppa över navigering, gå direkt till innehållet.
  • {{error}}

Kundkorg

{{error}}

{{error}} Köp biljett

  • {{product.Name}} {{product.PriceIncVat}} kr Ta bort produkt

Totalt {{shopping_cart.data.TotalSum}} SEK

Till kassan

Hittegods

Varje dag kommer cirka 300 föremål till vår hittegodsavdelning på Klara östra kyrkogata i centrala Stockholm

Har du glömt vantar, paraplyer eller andra vanliga föremål är det enklast är att du besöker oss.

Har du glömt något mer ovanligt kan du ringa eller faxa till oss. 

Det kan dröja upp till tio dagar innan vi fått in det du tappat. Allt som hittas i SL-trafiken - utom det du tappar på pendelbåtarna - hamnar på samma ställe, men det går fortare om du tappat något på tunnelbanan än om du tappat det på en buss. 

Om du upptäcker att du just har glömt din plånbok, dina nycklar eller livsviktiga mediciner kan du ringa till SL:s kundtjänst på telefonnummer 08 600 10 00, så försöker de hjälpa dig.

MTR sköter hittegodsavdelningen åt SL. 

Här hittar du hittegodsavdelningen!

Klara östra kyrkogata 6 (nära T-Centralen)

Öppet för besök

  • Måndag: 11-19
  • Tisdag - fredag: 10-18
  • Lördag: 10-16
  • Söndagar och helgdagar: stängt. 

Telefontider

  • Måndag: 10.30 - 18.00
  • Tisdag - fredag: 9.30 - 16.00
  • Lördag: 10.00 - 13.00
  • Söndagar och helgdagar: stängt.

När du tappat något på båten

Tappar du något på Djurgårdsfärjan kontaktar du någon av terminalerna vid Slussen eller Allmänna gränd. Telefonnummer Slussen: 08 20 70 28, Allmänna gränd 08 662 36 59. 

Tappar du något på Sjövägen eller Riddarfjärdslinjen kontaktar du terminalen på Strömkajen på telefonnummer 08 686 24 65.