This page has been automatically translated using Google Translate.

Lättläst

Du ska vara säker

För att du ska vara trygg och säker
har vi personal på stationerna.
Det är också därför som det ibland finns
väktare i uniform.

Detta kan du göra för att bli mer säker när du reser:

  • Stå inte för nära spåret när du väntar.
  • Låt små barn gå på och gå av först.
  • Träng dig inte genom dörrar
    som vi håller på att stänga.
  • Håll i dig ordentligt om du har ståplats.
  • Ha väskan framför dig när du går av
    så att den inte fastnar när dörrarna stängs.
  • Kliv på bussen längst fram.
  • Tryck på knappen för att stanna i god tid
    annars måste bussföraren tvärstanna.

Vänta på trottoaren till bussen har åkt.
Sedan kan du gå över gatan.
Behöver du lite mer tid för att gå av bussen?
Då kan du trycka på knappen med ögat på.
Då ser föraren noga efter att alla kommer av.
Det kan kännas skönt för dig som har barnvagn
eller går långsamt.

© AB Storstockholms Lokaltrafik. Kundtjänst 08-600 10 00. Om webbplatsen