This page has been automatically translated using Google Translate.

Lättläst

Köp din resa med mobilen

Du kan köpa din biljett med din mobil.
Du skickar ett sms och får en biljett i din mobil
som du visar upp för föraren eller spärrvakten.
Priset för biljetten kommer sedan på
din telefonräkning.

Så här gör du när du köper biljett med mobilen

Du måste köpa biljetten innan du går på bussen eller tåget.
Du skickar ett sms till SL.
Numret är 72 150.
Biljetten börjar gälla när du får
sms:et i din telefon.

Du skriver H om du vill betala helt pris
eller R om du får resa för reducerat pris.

Helt pris ska alla vuxna betala.
Reducerat pris är ett billigare pris för dig
som är yngre än 20 år och äldre än 65 år
eller har någon typ av ersättning från försäkringskassan.

Du ska också skriva
i vilka zoner du ska resa.
Du skriver A om du ska resa i zon A,
du skriver B om du ska resa i zon B,
och du skriver C om du ska resa i zon C.

Ska du resa i flera zoner
skriver du in till exempel AB
eller ABC.

Du kan skriva bokstäverna
i den ordning du vill.

Om du har frågor kan du ringa till oss

Om du inte vet vilka zoner du ska resa i
kan du ringa till oss och fråga.
Du ringer telefonnummer 08 600 10 00. 

© AB Storstockholms Lokaltrafik. Kundtjänst 08-600 10 00. Om webbplatsen