Du kan köpa biljetter på flera ställen:
i spärren, på SL Center,
på Pressbyrån och andra kiosker,
i livsmedelsaffärer,
i de stora biljett-automaterna i tunnelbanan
och på pendeltågens stationer.
och här på webbplatsen.
Köp på webbplatsen
Du kan köpa vissa biljetter här på vår webbplats
under E-handel.
Då kommer biljetten hem till dig med posten.
Köp på SL Center
Du kan köpa alla sorters biljetter på SL Center.
På SL Center finns också kartor, böcker och tidtabeller.
Du kan betala med bankkort.
Här finns SL Center
På T-Centralen uppgång Sergels torg
På Centralstationen i nedre hallen under gatunivån
Vid Gullmarsplan
Vid Slussen där Saltsjöbanan går
Vid Fridhemsplan uppgång Drottningholmsvägen
Vid Tekniska högskolan uppgång Östra station
Vid Täby centrum fram till 30 september 2011,
sedan stänger detta center.
På Pressbyrån
Här kan du köpa zonbiljetter och förköpsremsor
och de flesta biljetter som gäller för en
period.
I spärren till pendeltågen
I spärren till pendeltågen kan du köpa
de flesta biljetter som gäller för en period,
zonbiljetter och förköpsremsor.
I de här spärrarna kan du bara köpa
zonbiljetter och förköpsremsor:
Centralstationen, Farsta strand södra,
Jordbro norra, Rotebro södra mot stormarknaden
I spärren till tunnelbanan
I spärren till tunnelbanan kan du bara köpa
zonbiljetter och förköpsremsor.
På spårvagnen
På spårvagnarna kan du bara köpa zonbiljetter.
På bussen
Du kan inte köpa biljett på bussen längre.
Du måste ha SL Access-kort med biljett,
förköpta biljetter eller sms-biljett
när du ska åka buss.
Här nedanför är en länk till sidan med e-handel.
Sidan är inte på lättläst svenska.